POLITICA
DE RETUR
Conform legislatiei in vigoare, respectiv
O.G. 130/2000 cu modificari si completari ulterioare, renuntarea la cumparare
este aplicabila doar clientilor persoane fizice.
Astfel, potrivit prevederilor art.7 alin.1)
si art.12 din OG 130/2000, consumatorul are dreptul sa notifice in scris
comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui
motiv, in termen de 14 zile
calendaristice de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de
servicii, de la incheierea contractului.
În cazul în care cumpărătorul constată, la deschiderea coletului, faptul că, produsele nu sunt în perfectă stare fizică sau prezintă urme de degradare sau deteriorare, acesta are obligația de a înștiința de îndată Filvas.ro despre aceste aspecte.
Conditii
de acceptare retur:
- produsele vor fi returnate în ambalajul original nedeteriorat impreuna cu toate
accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care le-au însoțit;
- daca produsele returnate au fost insotite de eventuale
bonusuri/cadouri, acestea trebuie returnate. In caz contrar, valoarea acestora
se diminueaza din valorea returului;
- coletele trimise trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa
protejeze produsul si ambalajul original pe toata durata transportului.
Cheltuielile
de returnare sunt suportate de consumator.
Daca produsul achizitionat nu corespunde descrierii acestuia de pe site, clientul poate denunta unilateral contractul in termenul mai sus
mentionat si returna produsul(e), având la dispoziție 3 optiuni:
a) returnarea sumei de bani a contravalorii comenzii;
b) înlocuirea produsului cu
un altul identic sau similar;
c) utilizarea sumei de bani provenită din stornarea produsului, pentru achizitionarea altui produs de pe site-ul nostru.
Solicitarea de denuntare unilaterala a
contractului la distanta este necesar sa se faca in scris.
Produsul poate fi returnat numai daca este
in conditii perfecte (fara lovituri, zgarieturi), inclusiv ambalajul,
accesoriile aferente si produsele cadou-bonus (exact ca in momentul
receptionarii).
Produsul va fi returnat impreuna cu o copie
de pe factura de achizitie si certificatul de garantie(declarație de conformitate) in original.
Renuntarea la cumparare in termen de 14
zile calendaristice se poate aplica doar pentru produsele nealimentare livrate
prin curier. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost
livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si
documentele care l-au insotit). Cheltuielile de returnare vor fi suportate de
client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 30 de
zile de la retur.
Daca produsul este returnat intr-o stare in
care nu mai poate fi comercializat, Filvas Servcom SRL își rezervă dreptul de a solicita o taxa pentru
readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi
diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la
optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia. Acesta
clauza se aplica conf. O.G. 130/2000, in cazul achizitionarii de produse din
acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta, aplicandu-se
definitiile cuprinse in O.G. 130/2000 art. 2 lit.e.
Conditii
de renuntare la cumparare
1. Inregistrare cerere renuntare la
cumparare si restituire produse si obtinerea numarului de inregistrare retur
(NR-RMA)
(1.1) Cumparatorul va trimite
prin e-mail la adresa support@filvas.ro o solicitare cu subiectul - "Cerere
renuntare la cumparare produse comanda nr. __ din ___".
(1.2) In cadrul cererii se
vor specifica:
- numar comanda si data emiterii
comenzii;
- date cumparator: nume si
prenume, adresa postala si de e-mail folosita la inregistrarea contului pe filvas.ro sau
la plasarea comenzii online;
- numar factura si data
emiterii facturii ce fac dovada achizitionarii produsului/produselor;
- cauzele/motivele care au
dus la aplicarea procedurii de retur produs(e) (optional).
(1.3) La acest e-mail se vor
atasa copii ale urmatoarelor documente: copie factura fiscala, aviz de insotire
a marfii/chitanta curier/AWB.
(1.4) Cererea de renuntare la
cumparare va fi aprobata si inregistrata in sistem doar daca datale mentionate
conform pasului (1.2) sunt corecte si complete si daca se indeplinesc
conditiile obligatorii de aplicare a procedurii de retur pentru produse cumparate
(vezi paragraful - Conditii de acceptare retur produs(e) in cazul denuntarii
unilaterale a contractului la distanta).
(1.5) Intr-un interval de 24
de ore, cumparatorul va primi pe e-mail un numar de inregistrare de retur
(NR-RMA) si detalii privind aplicarea procedurii de renuntare la cumparare.
2. Potrivit prevedrilor art..10 lit. c) din
OG 130/2000 nu pot fi denuntate contractele care au ca obiect furnizarea
urmatoarelor categorii de produse:
-
produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri
(nesemnalate ca si defecte estetice in primele 24 de ore de la receptionarea
produsului)
-
produse aduse in urma unor comenzi speciale;
-
produse personalizate:
- produse
care nu fac parte din stocul uzual sau aduse special la comanda clientului.
3. Constatarea si validarea acceptarii
returului de produs(e) in cazul denuntarii unilaterale a contractului la
distanta:
(3.1) Dupa sosirea produsului/produselor
in locatia Filvas-Depozit Central Vaslui, personalul calificat va verifica si constata daca
pentru aceste produse primite se aplica procedura de renuntare la cumparare.
Verificarea si constatarea se face pe baza cererii de renuntare la cumparare
emisa de catre cumparator si a conditiilor obligatorii de aplicare procedura
renuntare la cumparare si retur produse cumparate (vezi paragraful - Conditii
de acceptare retur produs).
(3.2) Rezultatele finale
constatate vor fi comunicate cumparatorului prin e-mail, intr-un interval de 24
de ore de la primirea produsului/produselor, acestea facand referire si la
taxele speciale aplicate, daca este cazul, in procesul de retur produs(e) (vezi
paragraful - Costuri si taxe speciale pentru retur produs).
(3.3) Pe baza rezultatelor
comunicate, cumparatorul este obligat, prin e-mail, in a furniza acceptul sau
observatiile cu privire la cele mentionate in rezultatele comunicate, in
vederea continuarii procesului de renuntare la cumparare si retur produs(e).
4. Inlocuire produs
Pentru produsele cumparate care indeplinesc
conditiile obligatorii de renuntare la cumparare si retur produse si pentru care se
solicita inlocuirea produsului, vanzatorul va inlocui produsul cu unul nou din
categoria specificata in comanda initiala a cumparatorului. Daca se agreeaza
inlocuirea cu un produs din aceeasi categorie de o valoare mai mare,
cumparatorul va plati diferenta, respectiv daca valoarea este mai mica,
cumparatorul va primi o rambursare partiala pana la valoarea produsului
inlocuitor.
5. Costuri si taxe speciale pentru
renuntarea la cumparare si retur produs(e):
a. Costuri suportate de catre
cumparator:
- costuri de retur si transport curier
pentru produsul in cazul caruia cumparatorul renunta la achizitionarea
produsului in termen de 14 zile calendaristice de la receptia produsului;
- cost transport curier pentru optiunea
cumparatorului de a reexpedia produsul ce s-a constatat de catre vanzator ca nu
indeplineste conditiile obligatorii de aplicare procedura renuntare la
cumparare si retur produs(e).
b. costuri suportate de catre vanzator -
costuri de retur si transport curier pentru produsul in cazul caruia la
receptia produsului cumparatorul constata ca:
- produsul nu este conform cu specificatiile
din oferta vanzatorului;
- produsul nu este conform specificatiilor
mentionate in comanda cumparatorului.
6. Rambursarea sumelor
Rambursarea sumelor se va face in cel mult
30 de zile de la data denuntarii contractului de catre consumator.
Nota:
1. Conform ordonantei nr. 130
din 31 august 2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta, cu
modificari si completari ulterioare, politica de renuntare la cumparare si
returnare a produselor in termen de 14 zile calendaristice se aplica numai
persoanelor fizice si numai in cazul produselor livrate prin curier.
2. Politica de renuntare la
cumparare si retur produs(e) mentionata mai sus nu se aplica in cazul
produselor comandate/cumparate direct din magazinul FILVAS SERCOM S.R.L. sau
livrate de catre delegatul firmei
3. Pentru produsele ale caror
colete reprezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, cumparatorul
este rugat sa refuze receptia lor.
4. Daca produsul receptionat
prezinta un defect estetic, este necesar ca acesta sa fie semnalat in scris, in
max. 24 de ore de la livrarea produsului, la adresa electronica
contact@filvas.ro, impreuna cu 2(doua)
fotografii reprezentative care sa ilustreze defectul.
5. Ne rezervam dreptul de a
refuza returnarea produsului in cazuri de retururi repetate, depasirea
termenului de renuntare la cumparare si returnare produs, neindeplinirea
conditiilor de renuntare la cumparare si returnare sau neacceptarea taxei de
curier.